ویژگیهای شخصیت خلاق - 9390

مقدمه گاه دیده می‌شود که دانش آموزی از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد. مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش ر

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 432 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل: 38 کیلوبایت

مقدمه

گاه دیده می‌شود که دانش آموزی از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد. مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش رفتار می‌توان رفتار دلخواه را در او افزایش داد.

روش تقویت مثبت برای افزایش رفتارهای مطلوب

روش تقویت مثبت تقریبا همان روش متداول پاداش است که همه معلمان با آن آشنا هستند و غالبا آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال بین پاداش و تقویت مثبت اندک تفاوتی وجود دارد که روان شناسان را بر آن داشته است تا به جای پاداش از اصطلاح دقیق‌تر تقویت مثبت استفاده کنند. در پاداش دادن افراد هدف ما بطور عمده قدردانی و سپاسگذاری از اعمال گذشته آنهاست و گرچه پاداش یک رفتار معمولا به تکرار آن می‌انجامد هدف ما از پاداش دادن رفتار ضرورتا تکرار آن رفتار در آینده نیست.

اما در تقویت مثبت هدف الزاما تکرار رفتار است یعنی اگر پس از تقویت یک رفتار احتمال وقوع آن رفتار در شرایط همسان آتی افزایش نیابد گفته می‌شود که تقویت صورت نگرفته است. تقویت مثبت بهترین و موثرترین روش افزایش رفتار است. فرایندی که در آن ارائه تقویت کننده مثبت بعد از رفتار منجر به نیرومند شدن آن رفتار می‌شود. وقتی معلم تصمیم می‌گیرد هر وقت دانش آموزان موقع ورود به کلاس به او سلام کنند با لبخند زدن به هنگام جواب دادن به سلام آنها رفتار سلام کردن آنها را تقویت کند در واقع از تقویت مثبت استفاده می‌کند.

اصول تقویت مثبت

اصل اول

از تقویت کننده مناسب استفاده کنید. تقویت کننده‌های مختلف بر افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارند. همچنین تاثیر یک تقویت کننده واحد بر یک فرد معین در شرایط مختلف متفاوت است. بنابراین لازم است در استفاده از تقویت کننده‌ها در شرایط گوناگون و با افراد مختلف این نکته به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

اصل دوم

فوریت تقویت یک عامل مهم است. تقویت فوری اثر بخشی بیشتری از تقویت همراه با تاخیر دارد و گاه تقویتی که با تاخیر انجام شده هیچ فایده‌ای ندارد. معلم باید بلافاصله پس از انجام رفتار مطلب از سوی دانش آموزان آن رفتار را تقویت کند و فاصله بین تقویت و رفتار را به حداقل برساند.

اصل سوم

مقدار تقویت را توصیه می‌کند. دانش آموزان اگر ببینند معلمی همیشه و در هر مورد با دلیل و بی‌دلیل همه را مورد تشویق و تمجید قرار می‌دهد رفتار تقویت کننده او نسبت به دانش آموزان اثر تقویتی‌اش را از دست می‌دهد بنابراین لازم است مقدار و میزان مناسب تقویت رعایت گردد.

اصل چهارم

توصیه می‌کند که از موقعیتها و تقویت کننده‌های تازه‌تر استفاده شود. افراد موقعیتهای جدید یادگیری و انجام فعالیتهای تازه را به موقعیتها و فعالیتهای تکراری ترجیح می‌دهند. بنابراین معلمان باید بکوشند تا در آموزش و افزایش رفتارهای مطلوب روشها و فنون گوناگون را بکار برند تا دانش آموزان مرتبا خود را در شرایط تقویتی حس کنند. همچنین بهتر است معلمان سعی کنند تا از روشهای تقویتی متنوع استفاده کنند و برای مدتی طولانی از یک تقویت کننده بطور تکراری استفاده نمایند.

روش تقویت منفی برای افزایش رفتارهای مطلوب

تقویت منفی نیز سبب افزایش رفتار می‌شود. تفاوت این روش با تقویت مثبت در آن است که در تقویت مثبت ارائه یک تقویت کننده مثبت مثل یک جایزه، یک آفرین و… رفتار مطلوب را نیرومند می‌سازد. در حالی که در تقویت منفی حذف یک عامل منفی یا فرار از آن منجر به نیرومندی رفتار می‌شود. نام دیگر تقویت کننده منفی محرک آزارنده است زیرا حضور آن در موقعیت موجب آزار فرد می‌شود و لذا حذف آن از موقعیت یا به تعویق افتادن آن سبب تقویت رفتاری از فرد می‌شود که به حذف یا به تعویق افتادن آن منجر شده است.

تقویت منفی مانند تقویت مثبت از پدیده‌های معمولی زندگی روزانه است. کودکی که تازه راه رفتن را آموخته است اگر هنگام راه رفتن قدم اشتباهی بردارد زمین خواهد خورد و بخصوص از بدنش درد خواهد گرفت و بعد برای احتراز از زمین خوردن خواهد کوشید تا از انجام حرکت غلط جلوگیری به عمل آورد. در کلاس درس معلم ممکن است با تهدید کردن دانش آموز به گرفتن نمره کم و مردود شدن در امتحان آنها را به درس خواندن وا دارد و رفتار درس خواندن را در آنها تقویت کند.

  • تحقیق
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی
  • تحقیق شخصیت خلاق
  • علوم اجتماعی
  • کار تحقیقی علوم اجتماعیویژگیهای
  • شخصیت
  • خلاق

خرید فایل

تحقیق پیرامون شخصیت خلاق - 9008

مقدمه گاه دیده می‌شود که دانش آموزی از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد. مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش ر

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 179 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل: 38 کیلوبایت

مقدمه

گاه دیده می‌شود که دانش آموزی از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد. مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش رفتار می‌توان رفتار دلخواه را در او افزایش داد.

روش تقویت مثبت برای افزایش رفتارهای مطلوب

روش تقویت مثبت تقریبا همان روش متداول پاداش است که همه معلمان با آن آشنا هستند و غالبا آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال بین پاداش و تقویت مثبت اندک تفاوتی وجود دارد که روان شناسان را بر آن داشته است تا به جای پاداش از اصطلاح دقیق‌تر تقویت مثبت استفاده کنند. در پاداش دادن افراد هدف ما بطور عمده قدردانی و سپاسگذاری از اعمال گذشته آنهاست و گرچه پاداش یک رفتار معمولا به تکرار آن می‌انجامد هدف ما از پاداش دادن رفتار ضرورتا تکرار آن رفتار در آینده نیست.

اما در تقویت مثبت هدف الزاما تکرار رفتار است یعنی اگر پس از تقویت یک رفتار احتمال وقوع آن رفتار در شرایط همسان آتی افزایش نیابد گفته می‌شود که تقویت صورت نگرفته است. تقویت مثبت بهترین و موثرترین روش افزایش رفتار است. فرایندی که در آن ارائه تقویت کننده مثبت بعد از رفتار منجر به نیرومند شدن آن رفتار می‌شود. وقتی معلم تصمیم می‌گیرد هر وقت دانش آموزان موقع ورود به کلاس به او سلام کنند با لبخند زدن به هنگام جواب دادن به سلام آنها رفتار سلام کردن آنها را تقویت کند در واقع از تقویت مثبت استفاده می‌کند.

اصول تقویت مثبت

اصل اول

از تقویت کننده مناسب استفاده کنید. تقویت کننده‌های مختلف بر افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارند. همچنین تاثیر یک تقویت کننده واحد بر یک فرد معین در شرایط مختلف متفاوت است. بنابراین لازم است در استفاده از تقویت کننده‌ها در شرایط گوناگون و با افراد مختلف این نکته به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

اصل دوم

فوریت تقویت یک عامل مهم است. تقویت فوری اثر بخشی بیشتری از تقویت همراه با تاخیر دارد و گاه تقویتی که با تاخیر انجام شده هیچ فایده‌ای ندارد. معلم باید بلافاصله پس از انجام رفتار مطلب از سوی دانش آموزان آن رفتار را تقویت کند و فاصله بین تقویت و رفتار را به حداقل برساند.

اصل سوم

مقدار تقویت را توصیه می‌کند. دانش آموزان اگر ببینند معلمی همیشه و در هر مورد با دلیل و بی‌دلیل همه را مورد تشویق و تمجید قرار می‌دهد رفتار تقویت کننده او نسبت به دانش آموزان اثر تقویتی‌اش را از دست می‌دهد بنابراین لازم است مقدار و میزان مناسب تقویت رعایت گردد.

اصل چهارم

توصیه می‌کند که از موقعیتها و تقویت کننده‌های تازه‌تر استفاده شود. افراد موقعیتهای جدید یادگیری و انجام فعالیتهای تازه را به موقعیتها و فعالیتهای تکراری ترجیح می‌دهند. بنابراین معلمان باید بکوشند تا در آموزش و افزایش رفتارهای مطلوب روشها و فنون گوناگون را بکار برند تا دانش آموزان مرتبا خود را در شرایط تقویتی حس کنند. همچنین بهتر است معلمان سعی کنند تا از روشهای تقویتی متنوع استفاده کنند و برای مدتی طولانی از یک تقویت کننده بطور تکراری استفاده نمایند.

روش تقویت منفی برای افزایش رفتارهای مطلوب

تقویت منفی نیز سبب افزایش رفتار می‌شود. تفاوت این روش با تقویت مثبت در آن است که در تقویت مثبت ارائه یک تقویت کننده مثبت مثل یک جایزه، یک آفرین و… رفتار مطلوب را نیرومند می‌سازد. در حالی که در تقویت منفی حذف یک عامل منفی یا فرار از آن منجر به نیرومندی رفتار می‌شود. نام دیگر تقویت کننده منفی محرک آزارنده است زیرا حضور آن در موقعیت موجب آزار فرد می‌شود و لذا حذف آن از موقعیت یا به تعویق افتادن آن سبب تقویت رفتاری از فرد می‌شود که به حذف یا به تعویق افتادن آن منجر شده است.

تقویت منفی مانند تقویت مثبت از پدیده‌های معمولی زندگی روزانه است. کودکی که تازه راه رفتن را آموخته است اگر هنگام راه رفتن قدم اشتباهی بردارد زمین خواهد خورد و بخصوص از بدنش درد خواهد گرفت و بعد برای احتراز از زمین خوردن خواهد کوشید تا از انجام حرکت غلط جلوگیری به عمل آورد. در کلاس درس معلم ممکن است با تهدید کردن دانش آموز به گرفتن نمره کم و مردود شدن در امتحان آنها را به درس خواندن وا دارد و رفتار درس خواندن را در آنها تقویت کند.

  • تحقیق علوم اجتماعی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی علوم اجتماعی
  • علوم اجتماعی
  • تحقیق پیرامون شخصیت خلاق
  • شخصیت
  • شخصیت خلاق
  • دانش آموزان خلاق
  • فرزندان خلاقتحقیق
  • پیرامون
  • شخصیت
  • خلاق

خرید فایل

تحقیق آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار - 8682

آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار: تغییر رفتار به کاربرد مجموعه ای از اصول و فنون یادگیری گفته می شود که هدف آن اصلاح رفتار فرد است و در ان هم ایجاد و افزایش رفتارهای مطلوب مورد نظر است و هم کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب.تغییر رفتار اغلب با رفتاردرمانی معادل به کار می رود زیرا هردوروش بر اصول مشترکی مبت

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 182 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 37

حجم فایل: 41 کیلوبایت

آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار:

تغییر رفتار به کاربرد مجموعه ای از اصول و فنون یادگیری گفته می شود که هدف آن اصلاح رفتار فرد است و در ان هم ایجاد و افزایش رفتارهای مطلوب مورد نظر است و هم کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب.تغییر رفتار اغلب با رفتاردرمانی معادل به کار می رود زیرا هردوروش بر اصول مشترکی مبتنی هستند.با وجود این هدف رفتاردرمانی غالبا درمان اختلالات رفتاری بیماران روانی است در حالی که هدف تغییر رفتار به طور عمده اموزش مهارتهای تحصیلی و اجتماعی به کودکان عادی و عقب مانده و اصلاح مشکلات رفتارهای تحصیلی و اجتماعی انان و نیز کمک به رفع مشکلات رفتاری نوجوانان بزهکار و ناسازگار است.

فرض بنیادی روشهای تغییر رفتار و رفتار درمانی این است که رفتارهای بهنجار و نابهنجار هر دو از اصول روانشناختی مشابهی پیروی می کنند.

فهرست مطالب:

آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار

برنامه تغییر رفتار

تعیین هدف

تعیین وضع فعلی رفتار و رسم خط پایه

انتخاب روش تغییر رفتار

انتخاب وابستگی های رفتار

روشهای افزایش رفتار

تقویت مثبت

تقویت منفی

روشهای ایجاد رفتار های تازه

یاد گیری از راه مشاهده یا سر مشق گیری

تقویت تفکیکی و شکل دهی رفتار

زنجیره کردن رفتار

کنترل محرکی

نظام های کنترل رفتار

کنترل محرک های پیشایندی

کنترل محرک های پیامدی

کنترل نمادی

زنجیره کردن وارونه

روشهای نگهداری رفتار

روشهای کاهش دادن رفتار های نا مطلوب

روشهای مثبت کاهش رفتار

تقویت رفتار های دارای فراوانی کم

تقویت رفتار های دیگر

تقویت رفتار های نا همساز

سیری

روشهای منفی کاهش رفتار

خاموشی

محروم کردن از تقویت

جریمه کردن

روش جبران کردن

تنبیه

مشکلات ناشی از تنبیه

منابع

  • تحقیق آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار
  • روش تغییر رفتار
  • آموزش تغییر رفتار
  • آموزش دادن به کمک روشهای تغییر رفتار
  • تحقیق روانشناسی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی روانشناسی
  • تحقیق پیرامون اصول تغییر رفتار
  • روانشناسی تغییر رفتار
  • تقویت رفتار
  • تاثیر
  • تحقیق
  • آموزش
  • به
  • کمک
  • روشهای
  • تغییر
  • رفتار

خرید فایل

ارسال شده در دسته‌ها اجتماعی, اختلال, روانشناسی

تحقیق تقویت کننده کم نویز - 9654

دانلود تحقیق در مورد تقویت کننده کم نویز، در قالب pdf و در 210 صفحه. مقدمه سمینار: ما در این سمینار، به بررسی تقویت کننده های کم نویز می پردازیم. اگر چه تا دو دهه پیش ماسفت ها ادوات کند و نویزی بودند، ولی کاهش ابعاد آن ها، قابلیت

دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 208 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 210

حجم فایل: 4,501 کیلوبایت

دانلود تحقیق در مورد تقویت کننده کم نویز،

در قالب pdf و در 210 صفحه.

مقدمه تحقیق:

ما در این سمینار، به بررسی تقویت کننده های کم نویز می پردازیم. اگر چه تا دو دهه پیش ماسفت ها ادوات کند و نویزی بودند، ولی کاهش ابعاد آن ها، قابلیت آن ها را بطور قابل ملاحظه ای افزایش داد.بر خلاف ترانزیستورهای دوقطبی که عمدتاً مقاومت بیس آن ها، عدد نویز را زیاد می کند، در ماسفت ها فقط یک منبع مهم نویز وجود دارد و آن نویز کانال است. به همین دلیل در تکنولوژی زیر، میکرون با ترکیب معقولی از ادوات و جریان های پایاس می توان نویز کم وقابل قبولی داشت که این مساأه در تقویت کننده های کم نویز بسیار اهمیت دارد.

در فصل یک به مطالعه مفاهیم اساسی در طراحی RF می پردازیم و مشخصات و تعاریفی که در ادامه کار به آن ها نیاز داریم را بررسی می کنیم. در تقویت کننده های کم نویز یکی از مهم ترین مسائلی که با آن روبرو هستیم، تطبیق امپدانس ورودی است. در فصل 2، روش های مختلف این تطبیق را مطالعه می کنیم. در فصل3، پارامترهای مورد نظر برای تقویت کننده کم نویز را مورد بررسی قرار می دهیم و به بررسی تقویت کننده های کم نویز می پردازیم. لزوم وجود این بلوک در گیرنده ها را بررسی خواهیم کرد و پارامترهای مهم و تعیین کننده در تقویت کننده کم نویز مانند پایداری تطبیق امپدانس در ورودی و خروجی را مطالعه می کنیم. در فصل چهارم به بررسی ساختارهای مختلف وراه های بهبود پارامترهای تقویت کننده کم نویز که تا به حال در مقالات و کتاب های دیگر انجام شده است، می پردازیم.

  • تقویت کننده کم نویز
  • تقویت کننده کم نویز چیست
  • تقویت کننده کم نویز ina
  • تقویت کننده کم نویز pdf
  • تحقیق تقویت کننده کم نویز
  • مقاله تقویت کننده کم نویز
  • تحقیق در مورد تقویت کننده کم نویز
  • مقاله در مورد تقویت کننده کم نویز
  • پایان نامه تقویت کننده کم نوی
  • تحقیق
  • تقویت
  • کننده
  • کم
  • نویز

خرید فایل

ارسال شده در دسته‌ها پایان نامه, مقاله, مهندسی, مهندسی برق

دانلود پروژه ساخت آمپلی فایر 300 وات - 7303

  • عنوان: دانلود پروژه ساخت آمپلی فایر 300 وات

شرح مختصر

آمپلی فایر در دستگاه استریوی خانگی نمونه ای از تقویت کننده ولتاژ است و نوع دیگری از آمپلی فایر ها تقویت توان است. تقویت کننده توان در سیستم های صوتی یک نمونه از این تقویت کننده ها است و توان لازم برای راه اندازی بلندگو را تهیه می کند. در واقعه تقویت کننده الکترونیکی وسیله ای برای افزایش توان سیگنال می باشد. تقویت کننده شکل سیگنال ورودی را حفظ کرده اما دامنه بزرگتر آن را بزرگتر می کند. از تقویت کننده ها برای تقویت صدای سازهای مانند گیتار الکتریک، گیتار باس، ویولن برای تقویت انواع خروجی های صدا مانند دستگاه های پخش خانگی، دستگاه های پخش خودرو و برای تقویت صداهای ضبط شده در مسیر دستگاه های ضبط صدا در استودیو های صوتی استفاده می شود. هدف این پروژه ساخت یک آمپلی فایر توان بالاست که داری توان خروجی قابل قبولی باشد که بتوان از آن به صورت کاربردی استفاده کرد. از این آمپلی فایر به راحتی می توان در سیستم های صوتی خانگی و همچنین به عنوان آمپلی خودرو (البته با ساخت جعبه مناسب) استفاده کرد.