چند توصيه براي آموزش مديريت-1932

اطلاعات فایل

  • نویسنده: حسین کوهستانی
  • دسته بندی: مدیریت
  • قیمت: 4000 تومان

در قالب ورد در 20 صفحه

چند توصيه براي آموزش مديريت :
اولين اولويت در آموزش ، كميته راهبري كيفيت است . آموزش اين گروه بايد اولين كار نماينده مديريت يا مشاوراستخدامي باشد ، زيرا آنها مسئوول اجراي كل سيستم كيفيت هستند و مديريت بايد به سرعت شناخت كاملي از جزئيات استانداردها بدست آورد . آنها بايد از تلاش اجراي درون سازمان مربوط به خود پشتيباني نموده ، آماده پاسخگويي به پرسش هاي كاركنان خود باشند . آگاهي و دانش مشروح آنها مؤثرترين ابزار براي نشان دادن تلاش سازمانهاي تحت مسئووليت آنها در حمايت از فرايند دريافت گواهي مي باشد .
نخست بايد يك ديدگاه كلي از كل استانداردها به كميته راهبري كيفيت داده شود . لازم است آنها دركي كلي و عميق از استانداردها و روند دريافت گواهينامه داشته باشند . آموزش آنها بايد به روشني بيانگر نقش رهبرگونه و مسئووليت آنها در اداره سيستم كيفيت باشد .
بايد به كميته راهبري كيفيت جزئيات ISO 9000 را نيز آموزش داد . بدين منظور ، در جلسات آموزش مرور دقيق و جزء به جزء هر عنصر از استاندارد بايد انجام شود ، و بار ديگر هر مدير بايد بتواند براحتي نظرات و سئوالات خود را بيان كند . بعلاوه كميته راهبري بايد در مورد هر عنصر ، نيازمنديها و ارزش تجاري آن ، به تفاهمي جامع برسد.
چند توصيه براي آموزش سطوح سرپرستي :
تمامي سرپرستان بايد آموزشي جامع ديده باشند تا بتوانند به پرسش هاي كاركنان پاسخ گويند . آنها بايد هدف زمانبدي و دلايل پيگيري دريافت گواهي را درك كنند . افرادي كه در پست هاي سرپرستي انجام وظيفه مي كنند ، بايد يك درك و شناخت كلي از استاندارد ISO 9000 و گواهينامه سيستم كيفيت داشته باشند .
افراد شاغل در پستهاي سرپرستي ، مسئوول آموزش نيروي كار مي باشند . هيچ روشي براي يادگيري مطالب ، بهتر از آمادگي براي آموزش آن به ديگران نيست . اين روش دو مزيت دارد : نخست در جهت گسترش درك و آگاهي سرپرستان گروه مي باشد . دوم به روشني نشان دهنده تعهد و حمايت آنها نسبت به بقيه نيروي كار است . …

خرید فایل

شركت هما تئوري هاي مديريت-3969

اطلاعات فایل

  • نویسنده: حسین کوهستانی
  • دسته بندی: کارآموزی
  • قیمت: 9000 تومان

در قالب ورد در 48 صفحه

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: كليات
1-1- مقدمه
2-1- تاريخچه شركت هما
فصل دوم: مروري بر سيستم مديريت مشاركتي
1-2- مقدمه
2-2- استفاده از سيستم پيشنهادات
3-2- طريقه ارائه پيشنهادها و رسيدگي به آنها …
4-2- ترقي و تعالي كارگران …
5-2- مهم ترين خصوصيات روش مديريت مشاركتي …
6-2- گروههاي كنترل كيفيت …
7-2- توضيح لازم درباره گروهها …
8-2- پاداش هاي نقدي و غير نقدي
9-2- سيستم پيشنهادات در گروههاي كنترل كيفيت
10-2- منافع گروههاي كنترل كيفيت براي مديران
11-2- وضعيت هاي جديد و لزوم تطبيق كارگران
فصل سوم: تجزيه و تحليل سيستم مديريت مشاركتي، اصول و مراحل آن
1-3- مقدمه
2-3- فلسفه اجراي سيستم
3-3- هدف اجراي سيستم
4-3- شرايط لازم براي اجراي سيستم
5-3- زمينه هاي عملي سيستم
6-3- چگونگي اجراي سيستم
7-3- مراحل ارائه پيشنهادات
8-3- سيستم كنترل كيفيت جامع
1-8-3- گروههاي كنترل كيفيت
2-8-3- چگونگي عملكرد گروهها
3-8-3- ارائه پيشنهاد از جانب گروهها
4-8-3- شرايط تشكيل گروهها
5-8-3- وضعيت آموزش گروهها
6-8-3- زمينه هاي فعاليت گروهها
7-8-3- موضوع جلسات گروهها
8-8-3- موضوعات مورد بحث
9-8-3- انتخاب موضوعات قابل بررسي
10-8-3- جلوگيري از دوباره كاري
11-8-3- هزينه ها و جوايز ارزيابي
9-3- ستاد مركزي گروههاي كنترل كيفيت
10-3- نتايج عملكرد گروههاي كنترل كيفيت
11-3- ويژگي هاي اساسي سيستم
فصل چهارم: وضعيت سيستم مديريت مشاركتي در شركت هما
1-4- دستورالعمل هاي اجرايي مديريت مشاركتي در شركت هما
1-1-4- اهداف مديريت مشاركتي در هما
2-1-4- محدوده اعتبار
3-1-4- ارزيابي پيشنهاد
4-1-4- كميتة اجرايي
5-1-4- بررسي كارشناسي پيشنهاد
6-1-4- كميته عالي
7-1-4- مراحل گردش عمليات نظام پيشنهادات
2-4- استانداردهاي اجرايي مديريت مشاركتي در شركت هما
1-2-4- هدف
2-2-4- محدوده اعتبار
3-2-4- تعاريف و مفاهيم
4-2-4- ضوابط
5-2-4- مشخصات فرم طرح و ارائه پيشنهاد
6-2-4- دستورالعمل نحوه تنظيم و ثبت
7-2-4- مشخصات فرم بررسي كارشناسي پيشنهاد
8-2-4- دستورالعمل نحوه تنظيم و ثبت
9-2-4- مشخصات فرم امتياز بندي كميته اجرايي
10-2-4- دستورالعمل نحوه تنظيم و ثبت
11-2-4- مشخصات فرم ابلاغ اجراي پيشنهاد
12-2-4- دستورالعمل نحوه تنظيم و ثبت
13-2-4- مشخصات فرم درخواست بررسي و ارزيابي مجدد پيشنهاد
14-2-4- دستورالعمل نحوه تنظيم و ثبت

بسمه تعالي
فصل اول: كليات
1-1- مقدمه:
آنچه تاكنون دربارة تئوري هاي مديريت خوانده ايم و روش هاي گوناگون آن را كه تاكنون مطالعه نموده ايم، نشان مي دهد كه بر سر اين مقوله دانشمندان و نظريه پردازان گوناگوني با نظرات بعضاً مخالف يكديگر تحقيق نموده اند و نظر داده اند كه البته در اينجا قصد نداريم توضيحي مفصل در رابطه با مكاتب مديريت بدهيم اما اين را بايد گفت كه 3 مكتب عمده تا به امروز مطرح شده كه مكاتب ديگري هم بين اينها و هر كدام نزديكتر به يكي از اينها تا به حال به دست ما رسيده. سه مكتب مزبور عبارتند از كلاسيك كه تئوريسين آن تيلور بود و تكيه مكتب او بر روابط و معادلات علمي است كه عبارت است از نگرشي كه در آن كارگر را به صورت ابزار تلقي مي كند كه معايب و محاسني دارد كه جاي بحث آن نيست.

خرید فایل

پاورپوینت مديريت جامع كيفيت TQM-2920

اطلاعات فایل

  • نویسنده: مهدی رضایی
  • دسته بندی: پاورپوینت
  • قیمت: 5100 تومان

پاورپوینت مديريت جامع كيفيت TQM

فرمت :پاورپوینت

تعداد اسلاید :51 اسلاید

ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند .

عبارات کلیدی

  • جامع کیفیت

خرید فایل

خط مشي و برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي-2795

اطلاعات فایل

  • نویسنده: حسین کوهستانی
  • دسته بندی: مدیریت
  • قیمت: 5000 تومان

در قالب ورد در 31 صفحه

تا اينجا سيستمهاي اطلاعاتي را برحسب اين مفاهيم تحليل كرده ايم اطلاعات به عنوان يك منبع با ارزش سيستمهاي اطلاعاتي كه اين اطلاعات را توليد مي كنند اجزاء تشكيل دهنده سيستمهاي اطلاعاتي نيروهاي طراحي موثر بر اين اجزاءتشكيل دهنده و ساختار مديريت سيستمهاي اطلاعاتي اكنون در اين فصل توجه خود را به خط مشي و برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي معطوف مي داريم و در فصول آينده به ايجاد و مديريت سيستمها مي پردازيم . هدفهاي اين فصل مشخصاً عبارتند از :
1-ارائه كل چرخه سيستمهاي اطلاعاتي
2- بررسي دلايل وجودي برنامه سيستمها
3- توضيح فرآيند برنامه ريزي سيستمها
نگاهي كلي به خط مشي،برنامه ريزي ،ايجاد،و مديريت سيستمها:
يك خط مشي سيستمهاي اطلاعاتي در سطح شركت نگرشي فراگير و عاري از تناقض به وجود آورده سكوي پرتابي است جهت فرآيند برنامه ريزي برنامه سيستمها نيز به نوبه خود خط مشي را همآهنگ مي سازد و براي آغاز متدلوژي ايجاد سيستمها شالوده و بنياني به شمار مي رود بدون خط مشي صحيحي كه توسط بالاترين سطح مديريت تدوين شده باشد .ونيز بدون يك برنامه سيستمي به خوبي تعريف شده كوشش در راه اجراي متدولوژي ايجاد سيستمها كاري است بيهوده و عبث.
خط مشي سيستمها:
بالاترين سطح مديريت بايد چنان سياست گذاري كند كه همه قسمتها و وظايف ستادي و اجرائي را در برگيرد و همه سيستمهاي اطلاعاتي اي كه بر اساس نيازهاي اطلاعاتي فقط يك قسمت طراحي شده اند و بر اساس وظايف جداگانه و روزانه كار مي كنند حذف نمايد بالاترين سطح مديريت بايد با صدائي رسا و با روشني اين نكته را به آگاهي همگان برساند كه سيستم اطلاعاتي براي سازمان به اندازه زمين ساختمانها و وسايل توليد اهميت دارد البته اين حمايت مستلزم تخصيص وجوه كافي براي ايجاد سيستم اطلاعاتي خواهد بود .
در خط مشي و سياستي كه مديران سطح بالا معين مي كنند اين نكته بازشناخته شده است كه تكنولوژي اطلاعاتي مانند مخابرات رايانه ها و ايستگاههاي كار چند منظوره تركيب صوت ،متن ،ارقام و گرافيكها و موارد كاربردي چون توليد سراسر كمپيوتري ،خريد از راه دور،پست الكترونيكي .كنفرانس راه دور گسترش يافته و همگرا مي شود چنين سياستي بر پشتيباني آشكار و قاطع از تمامي سيستم كنترلها به منظور حفاظت سيستم اطلاعاتي تاكيد ميگذارد سياست سيستمي درست و منطقي ،همسويي با نيرو هاي طراحي اي چون يكپارچگي ،برخورد استفاده كننده / سيستم ،كيفيت اطلاعات و قابليت كابرد آن،الزامات سيستمي ،الزامات داده پردازي ،عوامل سازماني ،الزامات اثر بخشي هزينه ،عوامل انساني و الزامات عملي بودن را تبليغ مي كند علاوه بر اين خط مشي درست فرهنگ سازماني را تشويق مي كند كه ايجاد و گسترش سيستمهاي اطلاعاتي را بپذيرد و حمايت كند .

خرید فایل

بررسي نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش-2799

اطلاعات فایل

  • نویسنده: حسین کوهستانی
  • دسته بندی: مدیریت
  • قیمت: 5000 تومان

در قالب ورد 33 صفحه

بررسي نقش مديريت كيفيت فراگير در آموزش
سازمانهاي دانش آفرين
اشاره
بدون شك در حركت به سمت جهاني شدن، كيفيت يك عامل تاثيرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگاني، يكپارچگي اقتصاد جهاني و رشد و اشباع بازار، كيفيت نقش اصلي را ايفا كرده و يكي از مهمترين عامل هاي رقابت سازمان و موفقيت در بازارهاي ملي، منطقه اي و جهاني به شمار مي آيد.
فرايند جهاني شدن، بازارها و لزوم داشتن توان رقابت باعث ايجاد الگوهاي جديد مديريت كيفيت شده است. مديريت كيفيت فراگير يك فلسفه، نظريه و روش شناسي نو در مديريت كيفيت و نظامهاي نشأت گرفته از آن است.
در حقيقت، تحقق و به كارگيريTQM يكي از ثمرات و دستاوردهاي ناشي از گسترش و بين المللي سازي مديريت كيفيت طي سالهاي گذشته به حساب مي آيد. مقولهTQM به رغم عموميت داشتن در كليه زمينه ها، تاكنون فقط در كارخانه ها و برخي از مشاغل خدماتي رواج دارد. هرچند، اطلاعات زيادي در مورد اجـــرايTQM در بعضي از زمينه ها از قبيل آموزش، تحقيقات، مشاوره و… در دسترس نيست، ليكن باتوجه به جامعيت مفاهيم و اهداف نهايي TQM در لزوم دستيابي به كيفيت برتر مي توان با بهره گيري از الگوهاي كيفي به كار گرفته شده در ساير زمينه ها و تلفيق آن با شاخص هاي تاثيرگذار در بهبود فرايند آموزش به نتايج قابل قبولي در اين زمينه دست يافت.
مديريت كيفيت فراگير روشي براي اداره يك سازمان است كه اساس آن بر كيفيت و مشاركت همه اعضاي سازمان استوار است و هدف آن نيل به موفقيت درازمدت از طريق جلب رضايت مشتري و تامين منافع همه افراد ذي نفع است.
نظامهاي آموزشي به عنوان بارزترين نمود سرمايه گذاري نيروي انساني در زمينه شكوفايي در جامعه نقش اصلي را برعهده دارد. امروز، اين نظامها سهم قابل توجهي از بودجه هر كشور را به خود اختصاص داده و باتوجه به اهميت و نقش آن در ابعاد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي جامعه ضروري است در جهت بهبود كيفيت نظامهاي آموزشي اقدامات اساسي صورت بگيرد و از هدررفتن سرمايه هاي انساني و مادي جلوگيري شود. مديريت در اين نظامها از اهميت ويژه اي برخوردار است. بنابه گفته فيليپ كومبز اگر قرار است تحولي در آموزش صورت گيرد بايستي از مديريت آن شروع شود…

خرید فایل